Przystanek, dawna stacja Lipki obsługiwał dwie wsie Lipki i Gać, znajdując się w połowie drogi między tymi miejscowościami. Dawniej na stacji (niskiej, 4 klasy) znajdował się mały dworzec z nastawnią dysponującą, piętrowa nastawnia wykonawcza na wyjeździe w stronę Oławy, szalet i dwa perony. Układ torowy stacji to dwa tory główne i dwa tory boczne, po jednym ponad każdym torem głównym. Od stacji Lipki odchodziła łukiem krótka, kilkusetmetrowa bocznica do stacji transformatorowej, która nie była już ...
Przystanek, dawna stacja Lipki obsługiwał dwie wsie Lipki i Gać, znajdując się w połowie drogi między tymi miejscowościami. Dawniej na stacji (niskiej, 4 klasy) znajdował się mały dworzec z nastawnią dysponującą, piętrowa nastawnia wykonawcza na wyjeździe w stronę Oławy, szalet i dwa perony. Układ torowy stacji to dwa tory główne i dwa tory boczne, po jednym ponad każdym torem głównym. Od stacji Lipki odchodziła łukiem krótka, kilkusetmetrowa bocznica do stacji transformatorowej, która nie była już użytkowana od co najmniej 2000 roku. Stacja przeszła modernizację z degradacją do statusu przystanku w latach 2003-2004 gdzie powstały nowe perony z wiatami na podwyższeniu z dojściem po pochylniach. Pod peronami pod którymi przebito przejazd dla jednego niskiego pojazdu (!), rozebrano tory boczne, odcięto tor do transformatora, zburzono nastawni. Pomimo niedawnej modernizacji infrastruktura przystanku jest zaniedbana, także z powodu niskiej jakości wykonawstwa. Niestety nie są znane losy budynku dworca. (moose - różne źródła, głównie bazakolejowa.pl)
Pokaż więcej
Pokaż mniej