Obiekt znajduje się w ciągu ulicy Nysy Łużyckiej.
Usytuowany jest prostopadle w stosunku do przeszkody jaką jest ulica Bończyka. Jest to wiadukt jednoprzęsłowy o rozpiętości w świetle 9,00 m. Szerokość użytkowa obiektu wynosi 12,30 m, w której skład wchodzą : jezdnia b = 7,50 m, oraz obustronne chodniki po c = 2,40 m. Pomost ograniczony jest obustronnie stalowymi poręczami o wysokości 1,10 m. Wysokość skrajni drogowej pod obiektem wynosi 3,44 m, pieszej za 2,74 m. Historia wiaduktu Wiadukt został ...
Obiekt znajduje się w ciągu ulicy Nysy Łużyckiej.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Usytuowany jest prostopadle w stosunku do przeszkody jaką jest ulica Bończyka. Jest to wiadukt jednoprzęsłowy o rozpiętości w świetle 9,00 m. Szerokość użytkowa obiektu wynosi 12,30 m, w której skład wchodzą : jezdnia b = 7,50 m, oraz obustronne chodniki po c = 2,40 m. Pomost ograniczony jest obustronnie stalowymi poręczami o wysokości 1,10 m. Wysokość skrajni drogowej pod obiektem wynosi 3,44 m, pieszej za 2,74 m. Historia wiaduktu Wiadukt został wybudowany w roku 1933, w ciągu nowo budowanej obwodnicy (Umgehungsstraße) miasta Opola. Obiekt ten został wbudowany w nasyp drogowy prowadzący do Mostu Adolfa Hitlera. W ramach konkursu wiadukt wykona a firma Beton und Monierbau AG z Berlina. Opis konstrukcji Konstrukcję nośną stanowi dwuprzegubowa, płytowo-belkowa rama żelbetowa. Całkowita długość rygla wynosi 12,00 m. Nogi ramy mają zmienną sztywność na wysokości. Naroża ramy od strony wewnętrznej są wyokrąglone o znacznych promieniach. W przekroju poprzecznym ustrój nośny stanowi pięć żelbetowych belek o zmiennej szerokości, o rozstawie w świetle co 1,65 m. Szerokość skrajnych belek wynosi 1,20 m, a środkowych 0,46 m. Wysokość belek skrajnych, mierzona do płyty wynosi 0,24 m, belek środkowych 0,29 m, a grubość płyty wynosi 0,25 m. Wysokość konstrukcyjna wiaduktu wynosi 0,84 m. Nawierzchnię jezdni na wiadukcie stanowi beton asfaltowy ułożony na kostce granitowej 9×11 cm. Nawierzchnię chodników stanowią płytki betonowe, a barierę ochronną - stalowe, spawane płaskowniki i ceowniki. Nawierzchnię jezdni na ulicy Bończyka stanowi kostka granitowa. Jezdnia przeszkody obniżona jest w stosunku do chodników o 0,70 m. Chodniki oddzielone są od jezdni murem betonowym i stalowymi barierami. Szerokość jezdni ulicy Bończyka wynosi 5,00 m, chodników za odpowiednio 2,20 m i 1,80 m. Połączenie nóg ramy z fundamentem jest niewidoczne z zewnątrz. Za: |
|||||||||||||||||||||||||