Most znajduje się w ciągu ulicy Korfantego nad kanałem Młynówka. Łączy on rejon dworca kolejowego z wyspą Pasieką. Szerokość całkowita obiektu wynosi 13,00 m, szerokość jezdnia j = 7,60 m oraz obustronne chodniki po b = 1,30 m. Pomost ograniczony obustronnie stalowymi poręczami o wysokości 1,10 m.
Most został zbudowany około roku 1938. Twórcy mostu zastosowali, jak na ten okres, nowoczesne materiały i technologie, wykonując ustrój jako żelbetowy. Konstrukcją nośną mostu stanowi w przekroju poprzecznym ...
Most znajduje się w ciągu ulicy Korfantego nad kanałem Młynówka. Łączy on rejon dworca kolejowego z wyspą Pasieką. Szerokość całkowita obiektu wynosi 13,00 m, szerokość jezdnia j = 7,60 m oraz obustronne chodniki po b = 1,30 m. Pomost ograniczony obustronnie stalowymi poręczami o wysokości 1,10 m.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Most został zbudowany około roku 1938. Twórcy mostu zastosowali, jak na ten okres, nowoczesne materiały i technologie, wykonując ustrój jako żelbetowy. Konstrukcją nośną mostu stanowi w przekroju poprzecznym układ sześciu łuków trójprzegubowych, betonowych, stężonych na długości dziesięcioma poprzecznicami: dwie w wezgłowiach, trzy w każdej połowie łuku i dwie przy przegubie w kluczu. Rozpiętość teoretyczna mostu między skrajnymi poprzecznicami wynosi 38,00 m. Łuki środkowe mają przekrój teowy z dolnym pasem o zmiennej szerokości. Łuki w osi podłużnej mają szerokość 1,10 m, łuki pośrednie 0,90 m, skrajne zaś, mają przekrój prostokątny o szerokości 0,40 m. Rozstaw osiowy wewnętrznych łuków wynosi 2,75 m, a zewnętrznych 2,35 m. Wysokość łuku w wezgłowiu wynosi 3,50 m, a w kluczu 0,80 m. Grubość płyty pomostu wynosi 0,25 m. Na płycie ułożona jest izolacja z papy o grubości 1 cm, przykryta warstwą chudego betonu. Warstwę ścieralną stanowi kostka granitowa 7×9 cm, przykryta w latach 70. XX w. betonem asfaltowym. Za: |
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Most drogowy (Młynówka/ Korfantego) na innych fotografiach | ||
|
||