SV Elemka – szkuner zbudowany w 1918 w Kanadzie jako żaglowiec towarowy „Cap Nord” dla armatora francuskiego nie został wykupiony i do 1922 pływał pod banderą brytyjską. Po przejściu pod banderę duńską przez wiele lat stał zacumowany w Kilonii, gdy w sierpniu 1934 zakupiła go polska Liga Morska i Kolonialna. Od czerwca 1936 służył jako młodzieżowa baza szkoleniowa, m.in. dla ZHP. W 1938 został zakupiony przez amerykańskiego armatora komandora S.M. Rissa z zamierzeniem wykonania rejsu dookoła świata ...
SV Elemka – szkuner zbudowany w 1918 w Kanadzie jako żaglowiec towarowy „Cap Nord” dla armatora francuskiego nie został wykupiony i do 1922 pływał pod banderą brytyjską. Po przejściu pod banderę duńską przez wiele lat stał zacumowany w Kilonii, gdy w sierpniu 1934 zakupiła go polska Liga Morska i Kolonialna. Od czerwca 1936 służył jako młodzieżowa baza szkoleniowa, m.in. dla ZHP. W 1938 został zakupiony przez amerykańskiego armatora komandora S.M. Rissa z zamierzeniem wykonania rejsu dookoła świata pod nową nazwą „Andromeda”. Pomysł ten nie został zrealizowany i statek przebudowano ponownie na żaglowiec handlowy. Wyremontowany został sprzedany 8 lutego 1939 niemieckiemu Związkowi Armatorów Hamburskich i pod nazwą „Kapitan Hilgendorf” stał się stacjonarnym statkiem szkoleniowym dla młodzieży. w okresie drugiej wojny światowej służył Kriegsmarine jako hulk szkolny. Po 1947 powstał projekt przekształcenia go w pływający hotel, ale po ucięciu dwóch masztów w 1949 dalej eksploatowany był jako lichtuga morska pod nazwą „Cornelia”. W 1950 „Cornelia” osiadła na mieliźnie i ostatecznie w 1951 rozebrano statek w Lubece na opał.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||